Dodatek mieszkaniowy
Dodatek mieszkaniowy
DODATKOWE DOKUMENTY – W ZALEŻNOŚCI OD INDYWIDUALNEJ SYTUACJI KLIENTA:
- Umowa najmu/podnajmu
- Akt własności domu jednorodzinnego lub lokalu w budynku wielorodzinnym
- Dokument potwierdzający inny tytuł prawny
- Wyrok sądowy lub dokument potwierdzający uprawnienie do lokalu zamiennego
- Zaświadczenie organu właściwego w sprawie wydania pozwolenia na budowę, potwierdzające powierzchnię użytkową oraz wyposażenie techniczne domu – właściciel domu jednorodzinnego.
- W przypadku osoby niepełnosprawnej posiadającej orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych lub Miejski Zespół Orzekania o Niepełnosprawności przed 23.XI.2004r. dodatkowo należy dostarczyć aktualne zaświadczenie lekarskie lub opinię biegłego o konieczności zamieszkiwania w oddzielnym pokoju.
- W przypadku osoby niepełnosprawnej, której niepełnosprawność została orzeczona po 23.XI.2004r. posiadającej orzeczenie o niepełnosprawności należy dostarczyć orzeczenie wydane przez Miejski Zespół Orzekania o Niepełnosprawności jeśli uwzględnia konieczność zamieszkiwania w oddzielnym pokoju (punkt 10 orzeczenia)
- W przypadku osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim - zaświadczenie lekarskie potwierdzające fakt poruszania się na wózku inwalidzkim.
Rodzaje dochodów, które powinny być uwzględnione przez wnioskodawcę przy wypełnianiu deklaracji o dochodach oraz dokumenty na podstawie których wypełniono deklarację, wnioskodawca jest zobowiązany przechowywać przez okres trzech lat,
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Szczytniki 30, 62-685 Szczytniki
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
30 dni
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Organ rozpatruje złożony wniosek wraz z dokumentami, i wydaje decyzję administracyjną
OPŁATY
TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szczytnikach
PODSTAWA PRAWNA
1.Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. - o dodatkach mieszkaniowych (Dz.U. z 2019r. poz. 2133 z późn. zm.) 2.Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz. U. Nr 156 poz. 1817 ze zm.)
3. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2020r. poz. 256 z późn. zm.)
a) tytuł prawny do lokalu: umowa najmu, umowa podnajmu, umowa użyczenia, spółdzielcze prawo do lokalu, akt własności lokalu, akt notarialny lub księga wieczysta budynku wielorodzinnego, w którym wnioskodawca zajmuje lokal, akt własności budynku mieszkalnego jednorodzinnego, wyrok sądu nakazujący eksmisję z jednoczesnym przyznaniem prawa do otrzymania lokalu socjalnego z zasobów gminy,
b) dokumentami stwierdzającymi wysokość dochodów mogą być:
- zaświadczenie o wysokości wynagrodzenia z zakładu pracy z zaznaczeniem, iż od przychodu zostały odjęte koszty uzyskania przychodu, składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe, a także wszelkie dodatkowe świadczenia ( nagrody, odprawy, bony, itp.) - oryginał (można skorzystać z dostępnego wzoru zaświadczenia),
- oświadczenie we wniosku o uzyskanych dochodach nieudokumentowanych,
- decyzje lub odcinki renty czy emerytury ,
- zwrot podatku,
- zaświadczenie o wysokości otrzymywanych stypendiów (np. socjalne, żywieniowe, mieszkaniowe, naukowe, specjalne)
- zaświadczenie o wysokości dochodów z odbywania praktyki zawodowej
- wyrok sądu o wysokości przyznanych alimentów, zaświadczenie od komornika, przekazy pocztowe ( wyciąg z konta)
- prowadzenie działalności gospodarczej - oświadczenie o wysokości osiągniętego przychodu pomniejszonego o koszty uzyskania przychodu oraz składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe,
- zaświadczenie o dochodach uzyskanych z gospodarstwa rolnego
c) dodatek mieszkaniowy przyznawany jest na okres 6 – ciu miesięcy, licząc od miesiąca następującego po miesiącu, w którym został złożony wniosek,
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI